/
MESAJUL EDUCATIONAL – Spiritul liber în gândire!
VALORILE SCOLII – Responsabilitate, Comunicare, Dezvoltare profesionala, Spirit comunitar
VIZIUNEA SCOLII – Cultivand spiritul liber in gandire si unitatea in diversitate, scoala urmareste formarea cetateanului Romaniei si Europei de maine, capabil sa se adapteze climatului competitiv al inceputului de mileniu.
MISIUNEA SCOLII – Pornind de la traditia si valorile invatamantului bucovinean, sa furnizeze servicii educationale de calitate, in acord cu principiile didactice moderne, care sa determine integrarea eficienta a tinerilor in realitatea economica, sociala si spirituala a timpului lor.
CONCEPȚIA MANAGERIALĂ – Finalitatile invatamantului au in vedere formarea unui absolvent in masura sa decida asupra propriei cariere, a dezvoltarii sale intelectuale si profesionale, activ integrat in viata sociala. Pentru atingerea acestei finalitati, activitatile de la Colegiul „Alexandru cel Bun” au vizat:
- Formarea capacitatii de a reflecta asupra lumii , de a formula si de a rezolva probleme, relationand cunostinte din diferite domenii;
- Valorizarea experientei personale;
- Dezvoltarea competentelor profesionale esentiale pentru reusita sociala (comunicare , gandire critica);
- Formarea autonomiei morale;
- Asigurarea dezvoltarii personale si profesionale a elevilor astfel incat acestia sa devina cetateni activi la nivelul comunitatii, sa participe la viata activa, civica si profesionala;
- Asigurarea sanselor egale de acces in invatamantul teoretic sau in cel profesional si tehnic, dezvoltarea profesionala a fiecarui elev in functie de aspiratiile si potentialul individual de invatare;
- Asigurarea conditiilor de calitate in organizarea si desfasurarea proceselor manageriale, de educatie si formare profesionala;
- Asigurarea sanselor de dezvoltare profesionala a fiecarui elev, in vederea dobandirii unei calificari sau ocupatii oferite de piata muncii locala, judeteana, regionala, nationala, precum si pentru continuarea invatarii de-a lungul intregii vieti, in vederea adaptarii la schimbarile survenite intr -o societate a cunoasterii.